Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Door: Merel Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Het is zo ontzettend snel gegaan. Afgelopen vrijdag vloog ik samen met 5 studiegenoten naar Bangkok toe. We vlogen met Egytair via Caïro met een snelle overstap naar Bangkok. De 13.5 uur durende vliegreis ging snellen dan ik dacht. Eenmaal aangekomen in Bangkok was onze bagage er gelukkig allemaal en heel snel. De assistent manager van de Bangkok University had ons al snel gevonden, en wanneer 2 studenten uit Oostenrijk ook terecht waren gingen we met de taxi naar onze appartementen.

Toen we het vliegveld uitstapte werden we bedwelmd met de benauwde warmte, dat was even wennen, en vooral een beetje vies na zo’n lange reis. Maar op dat moment was het niet erg want er was genoeg te zien om ons heen in de taxi. Wij verblijven zelf in de wijk Sukhumvit. Deze wijk staat bekend als een moderne wijk in het oosten van de stad waar veel Europeanen, zakenlieden en toeristen verblijven. Het is wel iets verder weg van de oude stad, maar de taxi's zijn hier zo ontzettend goedkoop dat het totaal niet erg is. Ook is er een skytrain bij ons om de hoek dus we zijn overal erg snel. Samen met 3 studiegenoten hebben we een eigen appartementje in een groot complex. We hebben ongeveer 35m2, een eigen badkamer, keukentje, een balkon en niet geheel onbelangrijk een zwembad! Het complex is 24 uur per nacht bewaakt en is van alle faciliteiten voorzien.
Eenmaal aangekomen besloten we maar gelijk naar de supermarkt te gaan om water en wat eten te halen. Om de hoek zit een Tesco wat een ontzettend grote supermarkt is. Het is wel erg lastig om met het volk te communiceren. De meeste mensen spreken niet of nauwelijks Engels, dus het komt veel neer op uitbeelden, wat ons nu al pro’s in Hints heeft gemaakt! Diezelfde avond gingen we naar een restaurant genaamd Best Beef, op aanraden van de assistent manager van de Bangkok University. Het was echt ontzettend gezellig hier. Iedereen had een, hoe zij het noemen barbeque, maar wat een soort gourmetstel was op tafel. Je kon dan van alles uitzoeken en onbeperkt 2 uur lang bijbestellen. Ook het Thaise Chang bier smaakte er erg goed bij. Daarna hebben we nog de avond gezellig doorgebracht in het appartement. Die nacht was helaas minder leuk aangezien mijn maag blijkbaar niet tegen alles hier kan :) , ik zal niet in details treden.....

De volgende ochtend met een nog steeds overstuurde maag, toch even lekker in het zwembad gedobberd. De hele dag hebben we lekker rustig aan gedaan om een beetje bij te komen van de nieuwe indrukken. In de avond hebben we Marcel en zijn vriendin Tid opgezocht. Marcel ken ik uit Drachten en woont al een lange tijd in Bangkok. Tid is zijn Thaise vriendin. We hadden afgesproken in Khoa San Road. Voor toeristen staat dit bekend als de backpackersstraat. Het is een ontzettend drukke leuke gezellige straat met overal restaurants, winkels, bars, streetfood kraampjes en souvenirs.

We hebben in een restaurantje allemaal heerlijke Thaise gerechten besteld (helaas was mijn maag hier nog niet aan toe en heb ik genoten van volkoren crackers, nommmm). Daarna zijn we nog buiten een drankje gaan doen wat ook ontzettend leuk was.
De volgende dag zijn we naar Pantip plaza geweest, dit is een elektronisch winkelcentrum. Het was echt ontzettend groot. Op de begaande grond was ook een groot gedeelte waar een stuk of 50 Thaise mannen aan het gamen waren met elkaar, wat dan weer was te volgen op een groot scherm. Je kon er echt alles krijgen wat met elektronica te maken had. In diezelfde omgeving had je echt ontzettend veel verschillende plazas voor alles wat je je maar kan bedenken.

Er zijn wel echt veel dingen waarop je hier moet letten, maar gelukkig wordt ons veel verteld en ontdekken we natuurlijk ook veel zelf. De taxischauffeurs zijn niet altijd eerlijk. Wanneer je namelijk een taxi aanhoudt en een bestemming doorgeeft, zegt de taxichaffeur een bedrag, maar dit bedrag is bijna 2x zo hoog dan dat het werkelijk is als de meter aan staat. Wanneer we een taxi aanhouden moeten we meestal ook 3 taxis verder wachten totdat diegene op de meter wil rijden. Het is echt ontzettend goedkoop. Het starttarief is 35 baht (42 baht is ongeveer 1 euro) en per kilometer komt er 2 baht bij! Voor een ritje naar Khao San Road, wat best nog een klein half uur met de taxi is, ben je ongeveer met z'n 4en 2,50 kwijt, wat echt geen geld is. De Thaise gerechten zijn ook echt ontzettend goedkoop. Voor 1,2 euro heb je een complete maaltijd. Het bier is ook goedkoop en ze serveren hier flesjes van 640 ml, niet slecht dacht ik zo!

• 11 Augustus 2014 - 19:10

Laura:

Leuk om te lezen mereltje! Minder van je maag, komt vast wel goed!! Xxxx

• 11 Augustus 2014 - 19:48

Merel Hoekstra:

Dankje! Jaa gaat gelukkig vandaag weer goed :)

• 11 Augustus 2014 - 20:07

Josina:

Leuk verhaaltje Mereltje! Maar onthoud: WANTROUW RAUW!!
    Heel veel plezier nog! ♡♡
    Xx Josina