I already love Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu I already love Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu

I already love Bangkok!

Door: Merel Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Alweer10 dagen aanwezig in het bijzondere Bangkok, times flies.

Afgelopen maandag zijn we naar het hotel van Ramon & Amber geweest waar zij verbleven (Ze hadden de eerste week een hotel geboekt om vanuit daar een appartement te vinden). Het hotel had een mooi zwembad op het dakterras, waar je een ontzettend mooie skyline had. Na een tijdje gespeeld te hebben in het water gingen we naar Lumpini park.

Het park heeft ook een leuke waterplaats waar je met een zwanenfietsbootje doorheen kan waterfietsen. Op een gegeven moment spotten we een krokodil in het water! We waren allemaal best geschrokken en waren helemaal aan het filosoferen hoe dat beest hier dan komt en leeft. Achteraf bleek het te gaan om een leguaan....
Maar ach, weer een spannend moment gehad.

Het park is verder ontzettend mooi. Er komen veel locals om hard te lopen en er is een outdoor fitness plaats waar mannen en vrouwen trainen voor de Thaise vechtsport.

Dinsdag zijn we naar Chinatown geweest wat echt gekkenhuis was. Op elke kruising zie je links, rechts en voor je hele kleine smalle straatjes bedolven met kraampjes en ontzettend veel spullen, je werd er bijna claustrofobisch van. De inkopen hier gingen vaak per 6, het was dus voor retailers een ideale plek om goedkoop in te slaan.

Iemand in de winkel tipte ons dat we beter onze tassen voor ons konden dragen, later las ik ook dat deze marktjes wel bekend staan om de dieven. Na veel indrukken en een hele middag lopen besloten we weer terug te gaan.

Die avond hebben we bij ‘on nut market ‘ gezeten. On nut is de halte van de skytrain bij ons om de hoek. Daarnaast zijn allemaal marktjes en als je verder naar achteren doorloopt vind je allemaal eettentjes, barretjes en gezellige muziek. Ook hier kun je voor 40 baht (bijna een euro) een ontzettend lekkere Thaise maaltijd krijgen. Ook verkopen ze heerlijke sushi, of gewoon patat als je daar zin in hebt.

Woensdag was het zo ver, de eerste introductiedag op de Bangkok University. Deze dag hebben we alleen onze vakken uitgekozen, foto’s laten maken voor de studentenkaart en een uniform
( ja we moeten een geweldig uniform aan. Een witte blouse of polo met een zwarte rok en een riem van de BUIC. De mannen moeten een mooie paarse stropdas op hun witte blouse dragen) opgehaald.

De eerste indrukken van de school waren erg leuk. We hebben veel gezellige mensen over de hele wereld ontmoet. De exchange en visiting students van dit semester komen uit 50 verschillende landen. Ook kon het niet anders en zijn we nog 2 Nederlanders tegen gekomen.

Die avond hebben we eerst weer gegeten en gedronken bij on nut market en daarna zijn we naar Sukhumvit 11 geweest. Sukhumvit is de wijk en 11 is de straat waar verschillende clubs/bars/restaurants zijn. Dit is wel een luxer gedeelte wat je gelijk merkt. Wij gingen naar Club Levels met een grote groep Mexicanen, Oosterijkers, Duiters, Slowaken, Nederlanders en ik vergeet vast nog een paar nationaliteiten.

Bij de ingang kregen we kaartjes wat stond voor gratis flessen Vodka. We vonden het wat gek maar het was echt waar, we kregen toen we eenmaal boven waren 2 flessen gratis Vodka. Het is dan de bedoeling dat je wat frisdrank erbij koopt, wat niet eens verplicht was. De club was echt otnzettend mooi. In het midden van de dansvloer hing een gigantische kroonluchter en er waren veel exotische planten. Buiten was een groot terras met een ontzettend mooie skyline en mooie Gucci banken waar je op kon relaxen. De muziek en de sfeer waren er goed, een geslaagde avond al zeg ik het zelf.

De volgende ochtend was iets minder leuk, want na 3 uur slaap, een warm uniform en een lange dag introductie kwam niet zo goed uit, maar we hebben het overleefd.

De volgende dag was de derde dag introductie. We hadden een heel dag programma. We gingen eerst naar de andere universiteit waar een toespraak werd gehouden door de oprichtster van de universiteit. Dit is altijd een big deal; iedereen moet staan en stil zijn. Er wordt weer muziek afgespeeld en een hele rij met mensen volgen haar net als de koningin.

Na een uitgebreid lunchbuffet gingen we naar de floating market in ‘Talad Nam Ayothaya’. Niet alleen verkochten ze hier van alles, er waren ook olifanten, tijgers en meer beesten te zien.
Die avond begonnen we bij het Yasmine Hotel, hier verblijven een paar Mexicanen. We deden wat drankjes en gingen daarna naar Khao San Road waar we ook met Marcel en Tid hadden afgesproken. Het was weer een ontzettend mooie avond. We zijn naar 3 verschillende clubs geweest (‘The club’, ‘Shock 39’ en ..?) en hebben buiten gedanst in de regen.

De clubs zijn hier echt onwijs mooi. Elke club besteed veel aandacht aan het interieur, ik sta altijd versteld hoe gaaf het er allemaal uit ziet.
De volgende dag gingen we gewoon weer gezellig door met een potje beer/gin-tonic pong. Het is gezellig dat er veel studenten in ons complex wonen, omdat je toch verschillende locaties hebt waar je wel een taxi voor moet nemen. Deze avond was bij Sukhumvit 11 de club ‘Wax’ een heropening van de club. Na één drankje gingen we toch maar naar Levels want het stelde niet heel veel voor. Tot nu toe vind ik Levels wel echt de vetste club van Bangkok.

Wat kun je het best doen op een zondag? Juist poolparty!

Elke zondag is er vlakbij ons appartement een Pool party. Tussen 15.00 en 16.00 kan je ook nog gratis cocktails halen ( We blijven toch Nederlanders). Daarna hebben we het nieuwe appartement van Amber en Ramon bekeken wat echt ontzettend mooi was.
Op de 26ste verdieping is een onwijs mooi zwembad met een uitzicht waar je U tegen kan zeggen. Die avond lekker gegeten vlakbij Ekkomai station waar we vrolijk mee zongen en muziek maakte met de liveband. (hopelijk vonden zij het ook leuk)