Eerste dag op Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu Eerste dag op Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu

Eerste dag op Malta!

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Februari 2013 | Malta, Sliema

Wat ging vandaag ontzettend snel.

Om 05.00 ging de wekker, vervolgens werd ik naar Heerenveen gebracht. Vanuit heereneveen kon ik met Marjan mee rijden naar Eindhoven airport.

Na files en stress of we het vliegtuig wel gingen halen, bleek dat mijn koffer bijna 4 kilo te zwaar was. Gelukkig was Marjan er met handbagage waar ik zelfs in paste, dus gelukkig kon ik wat bagage bij haar kwijt.

Alsof we toen niet alles gehad hadden, werd ik ook nog ongegeneerd erg enthousiast (een beetje te) gefoullieerd door de duane.

Na een goede mooie vlucht stapte we uit het vliegtuig en verbaasde we ons hoe warm het wel niet was. Het is hier nu maar 14 graden maar het was echt warm! We zijn al tegen elkaar 'hier kunnen we wel aan wennen' het gaat immers alleen maar beter worden.

Toen we onze bagage hadden opgehaald stond de taxichauffeur al klaar met een bordje met onze achternamen erop. We werden keurig naar Sliema gebracht en genoten van de omgeving. Van het vliegveld naar Sliema was er erg veel rust en natuur, maar eenmaal in Sliema was het erg dicht bevolkt en veel gebouwen, maar nog steeds keken we onze ogen uit.

Toen we aan kwamen bij ons appartement, kwam de huisbaas al snel aangereden. We werden met de lift naar boven gebracht, wel fijn als je 4 hoog zit :). Alles werd ontzettend goed uitgelegd wel is water hier erg duur. We hebben 3 mooie slaapkamers. 1tje aan de voorzijde met balkon en 2 bedden, en 2 aan de achterzijde. Een met 3 bedden en een heel groot balkon en een met 2 bedden en een raam. Ook in de woonkamer hebben we een balkon.

Een leuk feitje was ik had gelezen; de balkonnen zijn oorspronkelijk hier gemaakt zodat vrouwen, die vroeger niet over straat mochten, toch naar buiten konden kijken op deze manier.

Na de kamers te hebben ingericht gingen we boodschappen doen. Er werd verteld dat 2 straten achter ons een grote supermarkt genaamd scotts lag. In ons appartment stond een hele mooie (ugug) oma-boodschappen-trolly maar echt ontzettend handig, dus daar gingen we mee op pad. Toen we de straat uitliepen en een zijstraat namen, waren we gelijk bij de boulevard! De zee ligt echt 3 minuten van ons vandaan echt heerlijk!

In de supermarkt keken we onze ogen uit, er waren hele octopussen te koop, en allemaal andere verschillende delicatesse. Trouwens voor de mensen die een carriere zoeken in fruit en groente wegen; ga naar Malta. Alles wordt namelijk hiervoor je gewogen en ingepakt door iemand die bij de weegschaal staat.

We hebben uiteindelijk 2 uur boodschappen gedaan en toen we de supermarkt uitkwamen was het al donker. Deze tijd van het jaar gaat de zon op om 06.00 en onder om 18.00. Gelukkig was het nog steeds niet koud en liepen we rond 20.00 nog steeds met een vest op straat. Onderweg kwamen we ook een hele mooie kathedraal tegen. Tempels, kathedralen en kerken zijn hier in overvloed wat erg interessant en mooi is om te bekijken.

De mensen zijn hier trouwens ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het volk heeft hier ook erg veel geduld, dus er is geen toeterend en asociaal verkeer. Malta is ook erg schoon. Er is geen kauwgompje te vinden.

Nadat we de boodschappen hadden uitgepakt, gingen we ergens een hapje eten. Toen we richting de boulevard liepen, keken we naar links waar St. Julians ligt. Dit loopt vloeiend in elkaar over, je hebt eigelijk geen besef of je al in St. Julians bent. Tijdens een mooie wandeling langs het water kwamen we bij een restaurantje aan. Heel simpel en goedkoop eten. Eigelijk hadden we ook gewoon zin in een simpele hap dus hebben we snel even pizza en lasagne gegeten.

Ook heb ik het lokale bier Cisk geproefd wat erg lekker was. Het is heel erg licht. Het bier wordt hier trouwens zelf gebrouwen wat erg leuk is. Ook wordt wijn hier zelf gemaakt en kan je deze flessen in restaurants heel goedkoop kopen.

Na een mooie wandeling terug hebben we gelijk even de bustijden bekeken naar Valetta, de hoofdstad van Malta. We zijn van plan om hier morgen te gaan kijken.

Nu (22.40) zitten we beide kapot op de bank ons reisverslag te typen en gaan we zo uitzoeken wat we deze week allemaal gaan doen, want we hoeven maandag pas stage te lopen joeehoeee!

Dat was het voor nu daaaaaaaaaaag :)

• 26 Februari 2013 - 23:42

Josina Leguit:

klinkt goed!! veel plezier nog chickie!! xx

• 27 Februari 2013 - 11:02

Jannie:

Mooi eerste verslag skotsje!! :-) Geniet ervan!!

• 27 Februari 2013 - 17:31

Jolie:

Super lieverd!!

En wat een cultuur, zelfs al in je appartement;)
    Heb nu een abonnement op je reisverhalen. Dus stel me niet teleur.

Tuut!!