Nog maar 5,5 week te gaan! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu Nog maar 5,5 week te gaan! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu

Nog maar 5,5 week te gaan!

Door: Merel Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Juni 2013 | Malta, Sliema

Helaas mag ik nog maar eventjes genieten van mijn mooie leven op Malta. De afgelopen dingen heb ik ontzettend veel gedaan met mijn leuke groep vrienden die ik hier heb leren kennen. Carmen en ik hebben hier bijvoorbeeld ook Koninginnedag georganiseerd wat een groot succes was!

Ook hebben we een dag een auto gehuurd en het hele eiland over gereden. We hebben die avond een mooie vuurwerk show op het strand mogen mee maken. Ze zijn hier op Malta erg bezig met vuurwerk, elke dag is er in een bepaald dorpje wel een vuurwerk show. Soms zijn er dus ook wedstrijden die ze erg serieus nemen. Het vuurwerk is hier ook heel anders dan in Nederland. Er komt veel meer techniek bij kijken, je staat echt versteld wat je allemaal wel niet kunnen maken.


Een aantal werken geleden hebben weg geslapen op Golden Bay, dit is een strandzand in het westen van Malta. Eerst hebben we lekker gebarbecued en de nacht door gebracht op het strand, echt heerlijk wakker worden zo naast de zee

Ik heb trouwens ook een echte Maltese bruiloft mee gemaakt wat ontzettend mooi was. Een van mijn vrienden, Joep, loopt stage bij Nestle hier op Malta, en was uitgenodigd om naar de bruiloft van zijn collega te gaan. Ik mocht mee wat ik natuurlijk erg leuk vond. We werden eerst door collega's opgehaald, en zij namen ons mee naar een ontzettend mooie grote tuin. Midden in die tuin stond een grote fontein, met daarachter een liveband. De catering was ook echt geweldig, er kwamen allemaal Maltese hapjes en sushi voorbij. Toen het donker werd, was de plek heel mooi verlicht met allemaal lampionnen die in de grote bomen hingen, het was echt als een sprookje!

Daarna ging het feest door in een soort glazen huisje, waar we een dansje hebben gewaagd. Helaas werd het feest toen beëindigd wegens geluidoverlast, maar het was echt heel leuk om dit mee te maken. Ze hebben, net zoals in Nederland, hier natuurlijk ook tradities, dus je leert gelijk een hoop. Ook heb ik ontzettend leuk gepraat met de collega´s van Joep, en ze hebben ons al uitgenodigd om over 2 weken een traditioneel dorpsfeest te ervaren.

.Vorig weekend zijn we naar Earth Garden geweest. Dit is een groot festival met optredens, kraampjes en leuke eettentjes. Het was erg leuk om dit mee te maken.

Gisteren was ook een ontzettend leuke dag. De hele middag zijn we op Comino geweest. Dit is een klein eilandje dat bij Malta hoort. Er wonen maar 2 mensen en je vindt er alleen een hotel, een politiebureau en wat eetkraampjes en watersport activiteiten. Het water is hier echt ontzettend helder. We gingen hierheen met een speedboot die ons ook nog alle grotten van binnen liet zien.

Die avond zijn we naar het festival geweest waar de collega´s van Joep ons mee naar toe namen. Elk weekend in de zomer hebben ze wel in een dorp, soms drie tegelijk, een feest. Dit feest was ter ere van St. Philip. Het achterliggende verhaal weet ik niet meer in grote lijnen, dat zoek ik nog wel eens op. Gisteren was er een grote vuurwerk show met ground fireworks. Je moet je zeg maar een soort windmolen voorstellen van zo´n 4,5 meter hoog en dan hadden sommige het zo gemaakt dat het leek als een bloem die dicht en open gaat en dan dus versierd is met vuurwerk en allemaal soorten special effects. Zo waren er ongeveer 10 verschillende ground fireworks. Ik had nog nooit zoiets gezien.

Omdat in zo´n plek, iedereen iedereen kent, konden wij via een neef van de collega van Joep, boven aan een balkon staan om het beste uitzicht te hebben. Op dit festival hebben we ook nog lekkere traditionele zoetigheden geproefd :)

Verder gaat het ontzettend goed, alleen ben ik erg verdrietig omdat alle leuke mensen weg gaan! We hebben al afscheid moeten nemen van Eduard en , volgende week gaat Robert weg, die week daarna Roos en Stephanie en die week daarna Denise! Ik ben wel ontzettend blij dat ik al deze mensen heb ontmoet. Iedereen is stuk voor stuk top!

Aankomende week zal heel druk worden voor mij omdat volgende week zondag mijn deadline is voor al mijn stag opdrachten. Dit wordt ook moeilijk omdat we weer allemaal verjaardag feestjes/afscheid feestjes en etentjes hebben, maar daarna ben ik zo goed als klaar en komt mams langs om nog een week vakantie te vieren!

Zo, nu zijn jullie weer een beetje up-tp-date!
Tot snel xxxxxxxxxx

  • 08 Juni 2013 - 23:23

    Josina Leguit:

    HE HE eindelijk weer eens een verslag! Maar klinkt plezantos chickaa! :) Geniet nog maar goed van je laatste tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Merel

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 5799

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 22 Januari 2015

Studeren in Bangkok

26 Februari 2013 - 16 Juli 2013

Stage op Malta

Landen bezocht: