Dag 2 en dag 3 tot nu toe - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 2 en dag 3 tot nu toe - Reisverslag uit Sliema, Malta van Merel Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 2 en dag 3 tot nu toe

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Februari 2013 | Malta, Sliema

27-02-2013

De ochtend van onze 2de dag werd ik rond 8 uur al wakker. De boiler moet helaas 45 minuten opgewarmd worden, en dan is hij eigelijk nog steeds koud -___- beetje jammer, maar in de zomer vinden we dat vast niet erg. We zijn deze ochtend vanuit het appartement eerst naar mijn stagebedrijf gelopen. We zagen alleen allemaal verschillende vestigingen dus ik ging nog maar nergens naar binnen.

Daarna zijn we naar de hoofdstad Valletta gevaren met de veerboot. Valletta ligt wel vlakbij Sliema (waar wij wonen) maar te voet ga je helemaal om langs havens wat ongeveer 6 km zou zijn en met de boot gingen we hemelsbreed en dat was ongeveer 500 meter. Ook vaar je dan langs een klein eilandje genaamd Manoel Island waar onder andere een mooi fort te vinden is.

In Valletta heb je leuke winkeltjes en mooie monumenten. Ook zijn er veel pleinen waar dan zondags markten zijn.

Na een paar uur en een lekkere lunch gingen we weer terug met de veerboot. Op de terugweg naar het appartement kwamen we een carrefour tegen! Super chill omdat dit lekker goedkoopt is. Al hoewel fruit en groente zijn hier wel prijzig, maar veel artikelen ook weer niet.

Weer terug in het appartement waren we best wel kapot. De wegen hier zijn namelijk niet plat maar steil als een malle, dus ik ben ook al kuitspieren aan het kweken :). Vanavavond hebben we lekker Maltees gekookt en het was heerlijk!

We zouden eigelijk nog een drankje gaan doen buiten de deur, maar omdat we toch best moe waren hebben we lekker op de bank gekletst met een wijntje :) ook niet verkeerd dacht ik zo.

28-02-2013

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Ik had met mijn stagebegeleider een afspraak gemaakt voor vandaag om even kennis te maken. Dit was rond half 4 dus daarvoor gingen we nog naar Marjan haar stageplaats. Marjan loopt stage in het sportcomplex van Malta en het hoofdkantoor is gevestigd in cospicua. Dit ligt in het zuid-oosten van Malta en is ongeveer een uur reizen met de bus.

Cospicua is onderdeel van 'the tree cities' wat een mooie tour is om te maken. We hebben dit niet volledig gezien omdat we weer op tijd terug moesten zijn voor mijn afspraak.

Toen mijn begeleider me kwam ophalen bij de receptie nam hij me gelijk mee naar een vergadering waar hij midden in zat. Ik ontmoette gelijk mijn collegas. Iedereen komt weer ergens anders vandaan. Toevallig is er ook een meisje uit Nederland. Verder kwamen ze uit Hongarije, Duitsland, Japan en weet ik wel niet waar vandaan.

Nog even voor diegene die nog niet precies weten wat ik doe;

Ik loop stage bij AM Language studio (www.amlanguage.com) dit is een internationale school om Engels te leren. Mensen uit heel Europa, en soms erbuiten komen hier studeren. Ik zit in het leisure team. Alle studenten kunnen van veel activiteiten gebruiken. Elke week is er een schema met elke dag wat anders te doen.

Voorbeelden hiervan zijn scuba diving, boottochten naar gozo en comibo (dit zijn 2 kleine eilandjes die bij malta horen) touren door heel malta, echt alles wat je je maar kan bedenken. Ik zit dan op de leisure afdeling, hier organiseer ik alles en doe ik de marketing hiervoor. Ook doe je onderzoek naar nieuwe mogelijkheden en er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. Ik zit dan dagdelen op kantoor en ik ga dagdelen mee met de activiteiten, wat echt super leuk is omdat je dan heel Malta leert kennen.

De mensen zijn ook ontzettend leuk dus ik heb er zin in!

Vanavond gaan we lekker uit eten in St Julians, dus ik zal even een lekkere koude douche nemen! ciaoooo!

  • 28 Februari 2013 - 19:58

    Jolie:

    Lieverd!!
    Echt super gaaf allemaal! Was het eten lekker? Slaap lekker zo :) xx

  • 28 Februari 2013 - 22:39

    Merel Hoekstra:

    Jaa was echt lekker! We hebben een zak ravolio met ricotto en spinazie van 1 kilo gekocht voor niet eens 2 euro :P, ook gnocchi enzo echt lekker. xxx :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Merel

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5777

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2014 - 22 Januari 2015

Studeren in Bangkok

26 Februari 2013 - 16 Juli 2013

Stage op Malta

Landen bezocht: